Avaleht Meestele Avariisse sattunud auto väärikas taassünd on remondiettevõtte auküsimus
Avariisse sattunud auto väärikas taassünd on remondiettevõtte auküsimus
Meestele
0

Avariisse sattunud auto väärikas taassünd on remondiettevõtte auküsimus

0

Avariisse sattunud auto väärikas taassünd on remondiettevõtte auküsimus3Nutikad osavate kätega autoremontijad oskavad avariisse sattunud sõidukile anda õnnetuseelse või isegi parema väljanägemise ja tehnilise kvaliteedi. Mõistagi on ettevõtmine piisavalt töömahukas ja keerukas, mistõttu autoomanikul tuleb jälgida, et kaskokindlustusleping oleks õigeaegselt sõlmitud.

Kanal 2 saates “Rooli võim” näidati järge loole BMW-st, mille juht jäi  pidurdamisega hiljaks, sõitis teisele sõidukile tagant otsa ja auto purunes selle juhtumi tõttu päris korralikult.

Avariisse sattunud auto väärikas taassünd on remondiettevõtte auküsimus2“BMW õnnestus siiski korda teha koostöös kindlustusega. BMW varuosad ei ole kõige kallimad, tippudeni nende hinnad ei küündi. Remondi kogumaksumus oli veidi üle 8000 euro. Vahetusse läks praktiliselt kogu esiosa: radiaator, stange, võred, kapott, tuled, armatuurlaud, õhkpadjad jm. Tööd tehakse põhimõttel, et auto peab saama vähemalt sama korralikuks kui ta oli enne avariid või isegi paremaks. See on remondiettevõttele ikkagi auküsimus,” ütles ettevõtte Värvaltrans juhatuse liige Ott Mesikäpp. “See 8000 eurot on mõne teise kasutatud auto hind. Kaskota on selline väljaminek päris valus. Kasko maksmine võib tunduda tülika väljaminekuna, kuid niisugusel juhul on selle olemasolu ikka tohutu õnn. Aega töödele kulus üle kuu, kuna oli vaja vahetada salongis kogu armatuurlaud ja selle tellimisaeg oli 5 nädalat. See on ebamugav näide sellest, et kaugeltki alati ei laabu asjad nii ladusalt kui tahaks,” lisas ta.

Avariisse sattunud auto väärikas taassünd on remondiettevõtte auküsimus4PZU Kindlustuse kahjukäsitluse sõidukijuhtide grupijuht Jaanus Tanne märkis, et kindlustussummat mõjutas oluliselt turvapatjade avanemine ja nii kujunes summa oluliselt suuremaks keskmisest kindlustussummast. “Kogu rahast 6200 eurot moodustasid kulud varuosadele, ennekõike armatuurlauale, turvapatjadele,” lisas Tanne. Ta selgitas, et kui  turvapadjad on avanenud, tuleb ära vahetada esiteks turvapadjad ja siis enamikel juhtudel ka armatuur koos kattega. “Tavaliselt tuleb välja vahetada ka turvapadja juhtmoodul. Üldistatult võib öelda, et kui sõidukil on avanenud mõlemad turvapadjad, siis ainuüksi nende varuosade vahetus võib maksta 3000-4000 eurot. Sõltuvalt sõiduki turuväärtusest võib osutuda mõistlikumaks auto hoopis maha kanda. Turvapatjade hinnad erinevatel automarkidel on suhteliselt sarnased,” põhjendas Jaanus Tanne.

VAATA VIDEOT!

Jaan-Ivo Lukas

mm