Goodyear tutvustab Genfi autonäitusel ideerehvi
Goodyear tutvustab Genfi 2019. aasta rahvusvahelisel autonäitusel uusimat ideerehvi.
Ideerehv Goodyear AERO on kaks-ühes rehv autonoomsetele lendavatele tulevikuautodele.
„Goodyear on üle 120 aasta tegelenud konstantselt innovatsiooni ja tootearendusega, tehes koostööd valdkonna teerajajate ja leiutajatega,” ütles Goodyear’ tehnoloogiajuht Chris Helsel. „Liikuvusettevõtted vaatavad linnatranspordi ja ummikute lahendamiseks taeva poole. Meie töö täiustatud rehviarhitektuuride ja materjalide alal aitas meil kujutada ette ratast, mida saaks kasutada nii traditsioonilise rehvina teedel sõitmiseks kui ka propellerina taevas lendamiseks.”
Ideerehv AERO tutvustab mitut uuenduslikku funktsiooni.
- Multimodaalne konstruktsioon: AERO on multimodaalne kaldrootori kontseptsioon. Traditsioonilises paigutuses töötaks see jõuülekandena teel tekkivate jõudude ülekandmiseks ja summutamiseks ning teises paigutuses lennukipropellerina, et tekitada tõstejõudu. Sobivatel sõidukitel annaks AERO tulevikuliiklejatele vabaduse liikuda sujuvalt teelt taevasse.
- Mittepneumaatiline struktuur: ideerehvi kodarad toetaksid sõiduki massi ja toimiksid propellerilabadena, et tõsta sõidukit, kui rehv seatakse kaldasendisse. See ainulaadne õhuta rehv kasutab mittepneumaatilist struktuuri, mis on piisavalt elastne põrutuste summutamiseks teel ja küllalt tugev, et pöörelda suurel kiirusel, mis on vajalik rootorina vertikaalse tõstejõu tootmiseks.
- Magnetajam: AERO ideerehv kasutaks magnetjõudu hõõrdumiseta liikumisjõu tagamiseks. See võimaldaks suuri pöörlemiskiirusi, mis on vajalikud sõidukiga maapinnal sõitmiseks ning sõiduki õhku tõstmiseks ja õhus edasi liikumiseks, kui rehvid on kallutatud asendis.
- Optilised andurid: AERO kasutaks valgusepõhiseid, fiiberoptilisi andureid teeolude, rehvi kulumise ja struktuurilise vastupidavuse jälgimiseks.
- Tehisintellekt: ideerehv kasutaks ka sisseehitatud tehisintellektiga arvutit, mis kombineeriks info rehvide anduritest sõidukite omavahelise ning sõidukite ja infrastruktuuri vahelise andmesidega. Tehisintellektiga arvuti analüüsiks neid andmevoogusid ja soovitaks tegevusi, võimaldades sõidukil kohanduda lennu- või sõidurežiimiga ning tuvastada ja lahendada võimalikke probleeme rehvidega.
Kuigi AERO on puhtalt kontseptuaalne disain, töötab Goodyear juba praegu välja sellega seotud tehnoloogiaid, nagu mittepneumaatiline struktuur ja intelligentsed rehviomadused. Sealt võib leida ideid tulevastele toodetele.
Goodyear on üks maailma suurimaid rehvitootjaid. Ettevõttes töötab ligikaudu 64 000 inimest ja tooteid valmistatakse rohkem kui 47 tehases, mis asuvad 21 riigis üle kogu maailma. Ettevõtte kahes innovatsioonikeskuses Akronis (Ohios) ja Colmar-Bergis (Luksemburgis) töötatakse tehnika viimase sõna järgi välja teenuseid ja tooteid.